D66 Veldhoven presenteert kandidatenlijst

De Veldhovense leden van D66 hebben de volgorde van de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Die verkiezingen vinden plaats op 16 maart 2022 en de partij doet met 12 kandidaten mee. Eerder dit jaar kozen de leden al de lijsttrekker: de huidige fractievoorzitter van D66 in de Veldhovense gemeenteraad, Mariëlle Giesbertz.

groepsfoto fractie D66

groepsfoto fractie D66 - groepsfoto fractie D66 Beeld: D66 veldhoven

Giesbertz: “Het is heel bijzonder om deze sterke lijst te mogen presenteren en aan te voeren. In de top zien we naast huidig raadslid en voormalig wethouder Piet Wijman, ook drie nieuwe gezichten: Wouter van der Molen, Erik Simonse en Erik Blokland. Op de achtergrond ondersteunen zij de fractie al geruime tijd zeer intensief. De totale lijst is een mooie mix van mensen die relatief nieuw zijn in de Veldhovense politiek en ervaren rotten die hun kennis willen overdragen. We gaan nu eerst samen met onze leden aan de slag met de ontwikkeling van het verkiezingsprogramma, dat binnen enkele weken verschijnt.”

De volledige kandidatenlijst van D66 Veldhoven ziet er als volgt uit:

• Mariëlle Giesbertz
  • Piet Wijman