Informatie over de stemming

De verkiezing van de partijvoorzitter gebeurt conform het Huishoudelijk Reglement middels een digitale stemming onder alle stemgerechtigde leden.

E-voting & kennismaking

De digitale stemming voor de partijvoorzitter start op woensdag 30 oktober. De stemming sluit dinsdag 12 november om 12.00 uur. De kandidaten worden in de stemming in alfabetische volgorde weergegeven, gesorteerd vanaf de door loting verkregen letter L. Op 13 november wordt bekendgemaakt wie onze nieuwe partijvoorzitter is.

Landelijk worden er twee kennismakingsbijeenkomsten voor de kandidaat-partijvoorzitters georganiseerd. Alle kandidaten krijgen de mogelijkheid om zich te presenteren, als lid is dit het moment om jouw vragen aan de kandidaat-partijvoorzitters te stellen. Landelijk worden er twee kennismakingsbijeenkomsten georganiseerd.

Over alle geaccepteerde kandidaten wordt een advies aan de leden uitgebracht. Dit advies bestaat uit een toets aan het profiel en een check op integriteit. In het advies wordt aangegeven in welke mate de kandidaat aan het profiel voldoet en of er op het gebied van integriteit in de check zaken naar voren zijn gekomen die schadelijk kunnen zijn voor het uitvoeren van het partijvoorzitterschap.
Het advies wordt opgesteld door de Partijvoorzitteradviescommissie, die bestaat uit een afvaardiging namens de partijtop, twee leden van de Landelijke Talentencommissie en twee experts op het gebied van integriteit. Dit advies wordt voor de opening van de digitale stemming met de leden gedeeld.