Blijf op de hoogte

Organisatie

D66 bestaat uit verschillende onderdelen. In het hele land hebben we afdelingen waar je terecht kunt voor lokale onderwerpen. De Mr. Hans van Mierlostichting is bijvoorbeeld ons onafhankelijk wetenschappelijk bureau en als jongere kun je terecht bij de Jonge Democraten.

Landelijk Bestuur

Het Landelijk Bestuur van D66 bestaat uit acht leden en is gekozen door de leden.

Landelijk Bureau

Het Landelijk Bureau ondersteunt afdelingen bij de dagelijkse gang van zaken en is verantwoordelijk voor verkiezingscampagnes.

Jonge Democraten

De Jonge Democraten (JD) is de grootse politieke jongerenorganisatie van Nederland en gelieerd aan D66.

Mr. Hans van Mierlo Stichting

De Mr. Hans van Mierlo Stichting, het onafhankelijke wetenschappelijk bureau van D66, werkt aan het sociaal-liberale gedachtegoed van D66.

D66 in het land

In heel het land zijn afdelingen van D66 actief. Kijk hier voor de afdeling in uw buurt of voor de contactgegevens van de lokale fractie.

Vereniging

D66 is een politieke vereniging, gevormd door haar leden. De leden van D66 zijn het kloppend hart van de vereniging. Benieuwd wat u voor de partij kunt betekenen? En wat de partij voor u kan betekenen? Heel veel!

D66 Internationaal

D66 werkt actief samen met buitenlandse liberale organisaties.

Werken bij D66

Werken bij D66? Wij zoeken regelmatig stagiaires, vrijwilligers en medewerkers! Bekijk onze vacatures hier.

Partijcommissies

Binnen D66 zijn verschillende commissies actief om de partij in goede banen te leiden.

Bestuurdersvereniging

De Bestuurdersvereniging is er voor alle huidige en voormalige volksvertegenwoordigers en politieke bestuurders van D66.

50 jaar D66

Democraten 66 of D'66 werd opgericht op 14 oktober 1966 in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam.

D66'er in het buitenland

Ook in het buitenland zijn D66'ers actief. We hebben afdelingen in België, Frankrijk en de Verenigde Staten.

Integriteit en vertrouwenspersonen

D66 hecht veel waarde aan goed en betrouwbaar openbaar bestuur. Dit omvat integer handelen door onze politiek bestuurders en vertegenwoordigers. Ook ondermijning en vooral het tegengaan daarvan, is een belangrijk thema. Onze (politiek) vertegenwoordigers en bestuurders moeten op onafhankelijke en veilige wijze hun politieke ambt kunnen uitvoeren, zonder daarin bedreigd of onder druk gezet te worden.