Bepaal welke mails jij ontvangt

Matthijs Sienot

Tweede Kamerlid

47 jaar

Utrecht

Matthijs Sienot (1972) is sinds 31 oktober 2017 lid van de Tweede Kamer voor D66.

“Het is moeilijk om stil te blijven zitten als ik denk aan de grote mogelijkheden die zonne-energie, klimaatneutraal bouwen of elektrische auto’s bieden. Met dit groenste regeerakkoord ooit krijgt D66 veel voor elkaar: we sluiten de kolencentrales, maken het OV groen en we investeren flink in de fiets.

Vanuit de Tweede Kamer wil ik mij inzetten voor thema’s die mij aan het hart liggen: economie, innovatie en duurzaamheid. Mijn kracht om mensen te bereiken en in beweging te krijgen, ga ik nu inzetten als woordvoerder wegen, scheepvaart, water en fietsen. Om bij te dragen aan de opkomst van zelfrijdende auto’s, een emissievrije binnenvaart en slimme oplossingen om fietsen voor nog meer mensen aantrekkelijk te maken.”

Portefeuilles

Klimaat & Energie; Gaswinning