Bepaal welke mails jij ontvangt

Magda Berndsen

Oud Tweede Kamerlid

69 jaar

Burdaard

Magda Berndsen (1950) is sinds juni 2010 lid van de Tweede Kamerfractie voor D66.

Ik wil Nederland vooruit helpen door te investeren in mensen, zodat ze niet (opnieuw) de fout in gaan. Het huidige kabinet heeft gezorgd voor afbraak van de rechtsstaat. Minimumstraffen, verhoging van de griffierechten en gebiedsverboden. Hard, harder, hardst als het gaat om straffen, hier is Nederland niet mee geholpen. Onderwijs met een startkwalificatie voor de arbeidsmarkt is de beste methode ter voorkoming van criminaliteit. Wanneer mensen dan toch in de fout gaan moet er adequaat en slimmer gestraft worden.

Ik heb 12 jaar gewerkt in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Daarnaast ben ik 5 jaar gemeenteraadslid geweest, 10 jaar burgemeester en 10 jaar korpschef van de politieregio Gooi en Vechtstreek en Friesland.

Justitie, politie en veiligheid

Meer van Magda Berndsen
D66 is de enige partij die nog opkomt voor de waarden van de rechtsstaat. Naast persoonlijke vrijheden en privacy is dat voor mij voor mij het meest belangrijk.
- Magda Berndsen

Nu is het moment.