Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Henriëtte Prast

Financiën, Economische Zaken, Sociale Zaken en Werkgelegenheid , Volksgezondheid, Welzijn en Sport

64 jaar

Henriëtte Prast (1955) is sinds juni 2015 lid van de Eerste Kamer.

D66 is sociaal bewogen, liberaal, vooruitstrevend, realistisch en neemt verantwoordelijkheid. En, wat mij altijd heeft aangesproken: de partij baseert haar standpunten op een inhoudelijke visie en feiten.

De afgelopen jaren heb ik op diverse plekken mijn kennis gedeeld met als doel het bevorderen van de kwaliteit van beleid en governance. Als lid van de Eerste Kamer fractie hoop ik bij te dragen aan de kwaliteit van bestuur in ons land door afweging en besluitvorming op basis van feiten en fairness. Ik hoop bij te kunnen dragen op het gebied van mijn specifieke expertise en zal me er ook voor inzetten om te bevorderen dat duurzaamheid niet wordt weggestreept tegen korte termijn belangen en dat er een eind komt aan discriminatie.

Portefeuilles

Financiën (bancaire sector, toezicht); Economische Zaken (marktwerking, consumenten); Sociale Zaken en Werkgelegenheid (arbeidsmarkt, capita selecta); Volksgezondheid, Welzijn en Sport (financierings-aspecten)

CV

Bekijk het actuele CV van Henriette Prast op de website van de Eerste Kamer.

- Henriëtte Prast

Nu is het moment.