Blijf op de hoogte

Kandidaat Europarlementariër #10

46 jaar

Den Haag

Bastiaan Winkel is beleidsadviseur anti-discriminatie bij het ministerie van Veiligheid & Justitie en woont in Den Haag. Hij ondersteunt het Transgender Netwerk Nederland (TNN) bij de ontwikkeling naar een professionele belangenorganisatie.

“De afgelopen 20 jaar heb mij ik vanuit Den Haag, Brussel en Straatsburg ingezet op het terrein van justitie. Een fantastisch beleidsterrein, want recht raakt mensen. Maar onze rechtsstaat staat onder druk: omdat feiten en fictie steeds moeilijker te scheiden lijken, omdat instituties ter discussie worden gesteld, omdat de onderbuik het steeds vaker lijkt te winnen van de ratio.

Onze fundamentele waarden en universele mensenrechten zijn het waard om voor te knokken en hebben daarom steeds centraal gestaan in mijn werk: als beleidsadviseur en als diplomaat, als denker en als doener, als projectleider en als uitvoerder. Dat werk wil ik voortzetten vanuit het Europees Parlement. Door me in te zetten voor een realistisch en rechtvaardig asiel- en migratiebeleid; voor het respecteren van fundamentele waarden in de digitale wereld; voor een Europa van vrede, veiligheid en voorspoed – ook voor toekomstige generaties.”

Nu is het moment.

Word nu lid