Dit is ons verkiezings-programma

Windmolens op zee - Samen zetten we koers naar een schone aarde. We laten iedereen vrij van zorgen en zorgen dat iedereen mee kan doen. - Beeld: iStock

Zuid-Holland is een mooie provincie, van Alphen aan den Rijn tot Zuid-Beijerland. Die mooie provincie koesteren we. Omdat we hier met veel mensen willen wonen, werken en recreëren, is het daarvoor nodig keuzes te maken. Zo houden we groen in de buurt en onze omgeving gezond. Wat D66 betreft zijn er de afgelopen jaren belangrijke stappen gezet, maar we vinden dat we nog verdere stappen moeten zetten. Zuid-Holland is niet af!

Ook de komende jaren staan we voor enorme uitdagingen. We zijn de eerste generatie die iets merkt van klimaatverandering en de laatste die er iets aan kan doen. We willen dat Zuid-Holland in 2050 veel minder vervuilende gassen
uitstoot, meer schone lucht en schoon water heeft, en volledig circulair is. We investeren in schone mobiliteit door de fietser ruim baan te geven, het aantal vrachtwagens op de weg te verkleinen, en de overlast van het vliegverkeer boven Zuid-Holland te verminderen. We maken ruimte voor extra woningen zonder dat dit ten koste gaat van het groen, en we ontwikkelen nieuwe natuur.