Regionale Permanente Programmacommissie

De Regionale Permanente Programmacommissie – kortweg PPC – is de lokale politieke denktank van D66 Zuid-Holland. De PPC werkt aan de ontwikkeling van politieke ideeën op de (middel)lange termijn, vanuit ons sociaalliberale gedachtegoed. We verzamelen daarmee bouwstenen voor het volgende verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen. De PPC draagt bij aan het politieke debat binnen de Regio en ondersteunt de Statenfractie met inzichten voor de langere termijn. In de Permanente Programma Commissie (PPC) bouwen we aan de plannen en visie voor Zuid-Holland van de partij. Hierbij levert de PPC steeds een concreet eindproduct op, bijvoorbeeld een initiatiefvoorstel, evenement, position paper of motie. De twee thema’s voor 2024 zijn, typisch voor D66, in de hoek van duurzaamheid, economie en democratie:

1) Zuid-Holland als motorblok voor een groene en innovatieve economie

2) Tussen regels en rechtszaak: gezonde bodem, water en lucht in Zuid-Holland

Lees hier verder over de thema’s van de PPC. Heb jij ideeën of vragen over deze thema’s, of wil je een ander onderwerp op de agenda zetten? Mail dan naar (interim) voorzitter Roosmarijn van de Velde via [email protected]