Onze mensen

In ons Nederland maakt het niet uit in welk huis je kinderbedje staat of in welke wijk je school. Alleen dan ben je echt vrij. Wij geloven in een samenleving waarin we gelijke gevallen gelijk behandelen. En mensen die toch op achterstand komen, helpen we.

Gemeenteraadsfractie

Iedere maandagavond vergadert de gemeenteraadsfractie van D66 Utrecht van 20:00 tot 22:30 op het Stadhuis. In de fractievergadering wordt de politieke agenda van die week besproken. Deze vergaderingen zijn openbaar. Wil je een vergadering bijwonen, neem dan contact op met het fractiebureau.

Fractiebureau

Het fractiebureau ondersteunt de gemeenteraadsleden van D66 Utrecht. Het bureau is gevestigd in het stadhuis van Utrecht. Een e-mail sturen kan naar [email protected]

Wethouders

Namens D66 Utrecht zitten drie wethouders in het college van B & W. Het gemeentebestuur in Utrecht wordt gevormd door D66, GroenLinks en de ChristenUnie. In het coalitieakkoord ‘Utrecht: Ruimte voor Iedereen‘ zijn nieuwe ambities geformuleerd, met name op het gebied van duurzaamheid, woningbouw en kansengelijkheid. Namens D66 zitten onderstaande drie wethouders in het college van B & W.