D66 wil dat iedereen in ons land gezond is en genoeg heeft om van te leven. Dat iedereen betaalbaar kan wonen. Dat we goed zorgen voor onze planeet, voor nu én voor de toekomst. Dat iedereen een eerlijke kans krijgt, waar je ook geboren bent. Dat Europa sterk is en we vluchtelingen eerlijk behandelen.
Om hiervoor te zorgen moeten we keuzes maken. Dat is niet altijd makkelijk. We moeten daarbij niet alleen aan onszelf denken, maar ook aan anderen. Want D66 wil niet alleen dromen, maar ook doen. En daarbij moeten we eerlijk zijn: we kunnen niet alles morgen regelen. Maar we kunnen wél beginnen.
De veranderingen die nodig zijn, zijn al begonnen. Elke dag werken mensen aan een beter Nederland en Europa. Buren doen hun best voor een groene buurt. Huisartsen werken samen aan een betere gezondheid. Groepen boeren zetten zich in voor landbouw én natuur. Zij laten zien hoe het moet. Wij nemen hen als voorbeeld in onze plannen.
In dit programma staan de stappen die D66 de komende vier jaar wil zetten. Voor een land waar het beter wonen, werken en leven is. In een sterk Europa en een betere wereld. Dat kan alleen als iedereen mee kan doen en we niemand achterlaten. Zo maken we Nederland klaar voor de toekomst.
Hans Vijlbrief
Fleur Gräper-van Koolwijk
Inleiding
Wij zijn positief over de toekomst. Ook nu er veel onzekerheid is in de wereld. Zoals door veranderingen in het klimaat en de oorlog in Oekraïne. Veel mensen komen moeilijk rond. Maar wij geloven dat het morgen beter kan zijn dan vandaag.
Meer weten?
Doe mee met Rob Jetten.
Dit is een nieuw en hoopvol moment voor Nederland. Een nieuwe generatie van alle leeftijden staat op. Wij willen samen de grote problemen te lijf, in plaats van elkaar. We gaan keuzes maken die te lang zijn uitgesteld. Met nieuwe energie voor Nederland.