Onderwijs

Door geen oplossingen te bieden voor het Nederland van de toekomst, schuiven we een schuld door naar onze kinderen. Dit moet anders. Dat kan anders. Dit is ons alternatief.

Lees verder

Bijna één op de drie leerlingen dreigt laaggeletterd het klaslokaal te verlaten. Samen met leraar Jan van de Ven roept Jan Paternotte de minister in het AD op om niet te wachten op een formatieproces waarin onderwijs het ondergeschoven kindje is.

Lees verder

Hij was directeur van het Institute for Advanced Study in Princeton. Onderzoeker, docent, bestuurder, vader, verteller, kunstenaar, presentator en inspirator. Wat drijft Robbert Dijkgraaf?

Lees verder

Door geen oplossingen te bieden voor het Nederland van de toekomst, schuiven we een schuld door naar onze kinderen. Dit moet anders. Dat kan anders. Dit is ons alternatief.

Lees verder

Bijna één op de drie leerlingen dreigt laaggeletterd het klaslokaal te verlaten. Samen met leraar Jan van de Ven roept Jan Paternotte de minister in het AD op om niet te wachten op een formatieproces waarin onderwijs het ondergeschoven kindje is.

Lees verder

Hij was directeur van het Institute for Advanced Study in Princeton. Onderzoeker, docent, bestuurder, vader, verteller, kunstenaar, presentator en inspirator. Wat drijft Robbert Dijkgraaf?

Lees verder

Door de Leerplichtwet af te schaffen krijgen 15.000 thuiszittende kinderen weer perspectief.

Lees verder

“Voor jonge mensen mogen kosten geen drempel zijn om naar de bibliotheek te gaan.”

Lees verder

We dringen het lerarentekort terug, versterken de kansengelijkheid, verhogen de kwaliteit van het onderwijs en voeren een rijke schooldag in voor leerlingen.

Lees verder

Over de woningnood, de kansencrisis in het onderwijs en het belang van een stevige klimaataanpak.

Lees verder

We moeten studenten en docenten steunen in plaats van de rekening achteraf sturen.

Lees verder

Door de Leerplichtwet af te schaffen krijgen 15.000 thuiszittende kinderen weer perspectief.

Lees verder

“Voor jonge mensen mogen kosten geen drempel zijn om naar de bibliotheek te gaan.”

Lees verder

We dringen het lerarentekort terug, versterken de kansengelijkheid, verhogen de kwaliteit van het onderwijs en voeren een rijke schooldag in voor leerlingen.

Lees verder

Over de woningnood, de kansencrisis in het onderwijs en het belang van een stevige klimaataanpak.

Lees verder

We moeten studenten en docenten steunen in plaats van de rekening achteraf sturen.

Lees verder

Toont 24 van 38