Klimaatsymposium

Beeld: Jeroen Mooijman

De afgelopen jaren heeft D66 keihard gestreden voor het klimaat en de natuur. Nederland werd onafhankelijker van Russisch gas. We braken record na record met hernieuwbare energie. We liggen op koers om als eerste generatie een duurzame toekomst te bereiken. Door het nieuwe kabinet dreigt vertraging of achteruitgang. Dit is niet het moment om onze groene koers af te zwakken, maar juist om door te zetten.

Daarom organiseert D66 Midden Nederland in samenwerking met de Tweede Kamerfractie een Klimaatsymposium op zaterdag 12 oktober. Na de ALV van D66 Midden Nederland gaan we met elkaar in gesprek over onze groene agenda. Het programma bestaat uit uit een interessante spreker op het gebied van duurzame energie.

Daarna gaan Tweede Kamerleden Ilana Rooderkerk en Anne-Marijke Podt graag met jullie in gesprek voor de grote uitdagingen waar we voor staan. Hoe zorgen we dat we eerlijk delen in een schoon land? Hoe kunnen we pioniers in landbouw en voedsel ondersteunen? Welke vraagstukken komen er op ons af en wat is nodig om in 2050 de klimaat finish te halen? Dit is jouw kans om je ideeën of zorgen over het klimaat of de landbouw te delen met onze Kamerfractie. Ben je erbij?

10.30 uur –  ALV Midden-Nederland
12.30 uur –  Inloop Klimaatsymposium
16.00 uur – Borrel
17.00 uur – Einde programma

Het Huis Utrecht
Boorstraat 107
3513 SE Utrecht
Lees hier alles over de toegankelijkheid van deze locatie.