Blijf op de hoogte!

dinsdag 29 november 2016

Lerarentekort loopt de spuigaten uit

D66-Kamerlid Paul van Meenen: “Het lerarentekort zag iedereen al van mijlenver aankomen. Onze kinderen hebben geen leraar voor hun klas staan omdat dit kabinet weigert het lerarentekort structureel aan te pakken.

1 miljard euro

Elk kind heeft recht op het beste onderwijs. Daar is meer geld voor nodig. Daarom wil D66 dat er 1 miljard euro per jaar extra wordt geïnvesteerd in betere lessen voor leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs. Daarmee investeren we in de toekomst van onze kinderen en de toekomst van Nederland.

Aandacht voor leerlingen

Leraren moeten meer de tijd krijgen om hun lessen voor te bereiden en zich in hun vak te verdiepen. Daardoor krijgen de kinderen de beste lessen en de tijd en aandacht die ze verdienen. Een voorstel van D66 om dat te regelen is aangenomen. Staatssecretaris Dekker moet niet meer dralen en dit voorstel zo snel mogelijk uitvoeren. Het vak leraar wordt daardoor aantrekkelijker en onze kinderen krijgen het beste onderwijs.”