Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

maandag 25 februari 2019

In memoriam: Chel Mertens

8 januari 1939 – 14 februari 2019

Ons bereikte het droevige bericht dat Chel Mertens, oud-Tweede Kamerlid en senator voor D66, is overleden. Hij werd 80 jaar.

Chel Mertens was D66-lid van het eerste uur. Hij vervulde diverse partijpolitieke functies, waaronder de positie van politiek secretaris. In 1977 werd hij gekozen in de Tweede Kamer en was hij lid van de achtkoppige D66-fractie onder leiding van Jan Terlouw. Onderwijs had hierbij zijn bijzondere aandacht. In 1981 werd hij herkozen, maar deze Kamerperiode was van korte duur vanwege de vervroegde verkiezingen van 1982. In 1994 werd Chel Mertens Eerste Kamerlid namens D66 en hij bleef dat tot de verkiezingen van 1995.

Nu is het moment.

D66 zal altijd blijven strijden voor een vrije en open samenleving. Waarin het niet uitmaakt waar je vandaan komt, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij vechten voor respect voor elkaar. Voor tolerantie. Tegen uitsluiting en tegen haatzaaien. En dat zullen we altijd blijven doen.

Dit is het moment, meer dan ooit, om je uit te spreken. Steun het optimisme.

Word nu lid