Bepaal welke mails jij ontvangt

dinsdag 5 februari 2019

D66 voor beter rekenonderwijs op school

Wij willen het beste onderwijs voor iedereen. Want goed onderwijs zorgt ervoor dat iedereen de grootste kans heeft op een mooie toekomst.

Leerlingen kunnen niet meer zo goed rekenen. Dat is lastig, want in veel vakken en beroepen is rekenen belangrijk. En het werkt als hersengymnastiek. Daarom is het goed dat leerlingen leren rekenen. En niet alleen leren hoe ze hun rekenmachine bedienen.

De laatste jaren heeft ons Tweede Kamerlid Paul van Meenen (zelf wiskundeleraar) zich vol ingezet voor beter rekenonderwijs. Je leert door te oefenen, door rekenles met een goede leraar. En niet door alleen een afrekentoets aan het einde van de middelbare school. En al helemaal niet door een toets waar een leerling een 3 (drie!) voor mag halen. Daar moeten we mee stoppen.

Vandaag heeft de Tweede Kamer ermee ingestemd om vol in te zetten op beter rekenonderwijs. En te stoppen met de rekentoets.

We kiezen voor beter onderwijs.

Nu is het moment.

Word nu lid