D66 gaat langs in alle wijken met een live-uitzending vanuit een tourbus

Met een bus gaat D66 de wijken in om in gesprek te gaan met inwoners, ondernemers en cultuurmakers uit Amersfoort.

De aftrap in Vathorst

Op vrijdag 11 maart zijn we gestart in winkelcentrum Vathorst. Daar zijn we  in gesprek geweest met ondernemer van het plein en zijn onze kandidaten in gesprek gegaan met medewerkers van de basisscholen DOK12 en SBO BOULEVARD410. Ook zijn onze kandidaten Lisa Overmars (nummer 6), Wouter van Schagen (nummer 4) en onze campagneleider Dirk-Joost van Hamersveld aangeschoven tijdens de uitzending.

Helaas hadden we ook wat opstartproblemen. Onze uitzending heeft er een tijdje uit gelegen, waardoor het niet mogelijk was om thuis mee te kijken. Gelukkig was dat snel verholpen.

Live-meeluisteren en -kijken is overigens het gehele weekend te volgen via deze link.

’s Avonds in Nieuwland

Vanaf 18:00 uur stonden we bij winkelcentrum Nieuwland, waar we in gesprek zijn gegaan met Peter Rook, de initiatiefnemer achter NiewlandSamen. Wytze Dassen (nummer 5) sprak met hem over het gescheiden inzamelen van afval, maar vooral ook over kansen voor jongeren. Zowel Peter, als onze vaste radiocommentator Bernard van Gellekom vonden het belangrijk dat er voldoende aandacht is voor jongeren. Met de juiste preventie kan je voorkom je dat jongeren afhankelijk worden van jeugdzorg. Ook was er live-muziek van Elliott Smit, een sing/songwriter uit onze mooie stad.

• Het gehele programma en onze planning. Kom je ook langs?

Vrijdag 11 maart
  • van 13:00 uur tot 17:00 uur: Vathorst – Winkelcentrum Vathorst
  • van 18:00 uur tot 21:00 uur: Nieuwland – Winkelcentrum de Nieuwe Hof

Zaterdag 12 maart
  • van 13:00 uur tot 17:00 uur:Liendert – Winkelcentrum De Wiekslag
  • van 18:00 uur tot 21:00 uur: Schothorst – Winkelcentrum Schothorst

Zondag 13 maart
  • van 13:00 uur tot 17:00 uur: Binnenstad – Eemplein
  • van 18:00 uur tot 21:00 uur: Winkelcentrum Emiclaer

Maandag 14 maart
  • van 13:00 uur tot 17:00 uur: Amersfoort zuid – Leusderweg
  • van 18:00 uur tot 21:00 uur: Randenbroek – Winkelcentrum Euterpeplein

Dinsdag 15 maart
  • van 13:00 uur tot 17:00 uur: Soesterkwartier – Noordewierweg
  • van 18:00 uur tot 21:00 uur: Hoogland – Winkelcentrum Kraailand

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.