De 6 wensen van Lansingerland voor D66 Zuid-Holland

Op woensdag 15 maart zijn er verkiezingen voor de provinciale staten en de waterschappen. Lansingerland wil de komende jaren verder ontwikkelen, en daar is de provincie Zuid-Holland hard voor nodig. D66 Lansingerland presenteert daarom 6 punten aan Jeroen Heuvelink van D66 Zuid-Holland als inzet voor de komende 4 jaar.

“De provincie doet veel op het gebied van wonen, mobiliteit en groen. Voor de leefbaarheid en de ontwikkeling van Lansingerland is het cruciaal dat de provincie de juiste investeringen doet.” legt Ineke den Heijer (fractievoorzitter D66 Lansingerland) uit. Zij overhandigde een pamflet aan kandidaat Statenlid en tevens inwoner van onze gemeente Jeroen Heuvelink. De zes punten van de fractie van D66 Lansingerland zijn:

“Deze punten nemen we graag over, sterker nog, we vinden dat de provincie en de gemeente op deze punten nu al meer moet samenwerken.”

Jeroen Heuvelink – Kandidaat-Statenlid

Gezond en fijn wonen op Bleizo-west D66 wil dat Bleizo-west een nieuwe woonkern wordt met een stadskarakter en veel betaalbare woningen.  D66 wil samen met de provincie werken aan een gezond leefklimaat op Bleizo, met zo min mogelijk herrie en uitstoot.
Rotterdam – The Hague airport: krimpen en sluiten De inwoners van Lansingerland ondervinden hinder van Rotterdam – The Hague airport en daarom is D66 Lansingerland groot voorstander van het plan om RTHA op termijn te sluiten. Tot de sluiting willen we gezamenlijk inzetten op een afname van het aantal vliegtuigbewegingen.
Metro tussen Lansingerland en Zoetermeer Lansingerland is een snel groeiende gemeenten in Zuid-Holland. Lansingerland heeft openbaar vervoer nodig wat past bij haar formaat en daarom wil D66 Lansingerland dat de ZoRo busbaan tussen station Rodenrijs en station Lansingerland-Zoetermeer wordt verbouwd naar een metro- of sneltramverbinding.
N209 moet veiliger met betere doorstroming De N209 is zeer onveilig, met veel ongevallen en verkeersslachtoffers tot gevolg. D66 Lansingerland wil samen met de provincie optrekken om deze provinciale weg veiliger te maken voor Lansingerland en de regio. Ook kan de doorstroming beter.
Fietsen door de regio Fietsen is een uitstekend alternatief voor auto en OV in onze drukke regio en zeker door e-bikes zijn veel plekken in Zuid-Holland inmiddels op fietsafstand gelegen. D66 Lansingerland wil dat er meer veilige fietsroutes komen tussen Lansingerland en steden in de regio, zoals Delft, Rotterdam en Den Haag.
Groen voor een gezonde regio Voldoende ruimte voor natuur en recreatie is essentieel in deze verstedelijkte regio. D66 wil dat de provincie investeert in groengebieden en de verbindingen tussen gebieden zoals Rottemeren en Bentwoud, zodat die gezamenlijk sterker worden.

Beeld: D66 Lansingerland