Lijsttrekkers-verkiezing PS2023 gestart

De kandidaatstelling voor het lijsttrekkerschap van PS2023 voor D66 is geopend. Leden kunnen zich kandideren en/of ondersteuningsverklaringen verzamelen via MijnD66.

Profielschets

De lijsttrekker is het boegbeeld van D66 in Zuid-Holland, voor en tijdens de Provinciale Statenverkiezingen en gedurende de daaropvolgende periode van vier jaar. De lijsttrekker is motiverend, verbindend en charismatisch. De lijsttrekker is communicatief sterk, is een uitstekende debater en weet goed om te gaan met de media. De lijsttrekker draagt net als de overige kandidaten het sociaal-liberale gedachtegoed van D66 overtuigend en inspirerend uit. De lijsttrekker is een gezichtsbepalend figuur: in de partij, in de regio en in de Provinciale Staten. Deze positie weet de lijsttrekker goed in te zetten voor het realiseren van de D66-agenda. Het gaat de
lijsttrekker niet om de eigen profilering, maar om de partij!

Lees het volledige profiel van een lijsttrekker

Lees hier onder het volledige profiel voor de nieuwe lijsttrekker van D66

Kandideren als lijsttrekker

De verkiezing voor de nieuwe lijsttrekker verloopt volledig via de stemmingenmodule van MijnD66. Lees hier de handleiding voor het gebruiken van de stemmingsmodule.