D66 Zuid-Holland Zomerborrel

Zien we jou vrijdagavond 5 juli op Scheveningen voor onze jaarlijkse zomerborrel? We blikken terug op de Europese verkiezingen, afgelopen statenperiode, en we maken bekend wie de vrijwilliger van het jaar is geworden. Tijdens de borrel nemen we afscheid van Lodi van Brussel, die afzwaait als regiovoorzitter. Maar we kijken ook vooruit. Naar de ontwikkelingen in Den-Haag, binnen de partij en in Zuid-Holland. Ga met het Regiobestuur, de Statenfractie en andere leden in gesprek over de plannen voor na het zomerreces.

De zomerborrel is hét moment om op een laagdrempelige wijze de regio(vereniging) te leren kennen. Een afvaardiging van de Statenfractie, het Regiobestuur en de verschillende commissies is aanwezig om jou wegwijs te maken binnen de partij. En loop je al wat langer rond? Dan is de zomerborrel het moment om weer bij te praten met bekenden en samen de zomer in te luiden.

We hebben buiten op de hoek van het terras van de Waterreus ruimte voor onze borrel. Mocht het onverhoopt toch minder weer worden is er binnen ook ruimte gereserveerd. De locatie is de Waterreus op Scheveningen (Strandweg 3). De borrel is open vanaf 19.30u en rond achten proosten we graag met jou op de start van de zomer.

Bij aankomst krijg je van een van de regiobestuursleden twee consumptiemuntjes. De rest van de drankjes zijn op eigen rekening. We kijken uit naar je komst.

Bekendmaking vrijwilliger van het jaar

Tijdens de zomerborrel maken we bekend wie de vrijwilliger van het jaar is! Om de inzet van vrijwilligers in de regio te waarderen roepen we deze prijs als regiobestuur in het leven. We hebben drie genomineerden:

Roosmarijn van de Velde
Roosmarijn is actief geworden in de regio als kandidaat statenlid en natuurlijk actief in de PS campagne. Hoewel geen statenlid was ze vanaf het begin betrokken bij de nieuwe fractie. Haar drive voor de partij maakte dat we als regiobestuur haar gevraagd hebben om als voorzitter de Regionale Permanente Programmacommissie op te richten, en met succes! Inmiddels bouwt zij aan de commissie en vinden steeds meer leden een plek waar zij hun idealen om kunnen zetten in politieke inhoud. Toen het kabinet viel twijfelde ze geen moment en trok ze ook toen weer haar campagnejas aan.

Hessel Mooiman
Hessel is al jarenlang trouw lid en heeft mede aan de wieg van D66 Katwijk gestaan. Afgelopen jaar heeft Hessel als Interim voorzitter van D66 Rijnland namens die afdeling bijgedragen aan het fusieproces met de Leidse Regio. De gesprekken over de afdelingsidentiteit, contact met de leden en de nabijheid van bestuur werden zorgvuldig door hem en zijn mede bestuursleden begeleidt en met succes: de fusie is sinds eind mei een feit.

Inez Klapper
Afgelopen jaren heeft Inez zich ingezet als voorzitter van het bestuur van D66 Groene Hart en is nu actief lid van de Regionale Talentencommissie van D66 Zuid-Holland. Zij gaat met passie de gesprekken aan met talentvolle leden om hun te ondersteunen in hun ontwikkeling binnen en buiten D66. Afgelopen jaar heeft Inez ook ondersteund bij de kandidaat gesprekken voor de vertrouwenspersonen.

De nominaties en uiteindelijke winnaar worden verkozen door het regiobestuur.

Zomerborrel 2024

Beeld: Eigen foto