Mondelinge vragen Chemours

We vragen weer aandacht voor de vervuiling van Chemours. Deze week vonden er meerdere stroomstoringen plaats waardoor er extra PFAS-uitstoot zou kunnen ontstaan. Evita Rozenberg stelt mondelinge vragen om duidelijkheid te krijgen.

Met mondelinge vragen kunnen statenleden actualiteiten aan de kaak stellen bij de gedeputeerde. De problemen omtrent Chemours houden wij al langer in de gaten, en dus willen we over deze nieuwe ontwikkeling zo snel mogelijk duidelijkheid. Zo weten de Provinciale Staten en de omwonenden waar ze aan toe zijn en of de veiligheid in geding komt.

Lees hier de vragen

• Is GS op de hoogte gebracht van de stroomstoring die vorige week maandag plaatsvond op het terrein van chemiebedrijf Chemours en hoe was de DCMR betrokken bij dit incident
  • Heeft er door de stroomstoring extra uitstoot van PFAS-houdende stoffen plaatsgevonden?
  • Hoe zijn omwonenden geïnformeerd over de stroomstoring en de mogelijke gevolgen voor volksgezondheid?
  • Bent u voornemens om met DCMR dit incident nader te evalueren en met de nodige vervolgstappen om een mogelijke situatie in het vervolg te voorkomen?

Beeld: Flickr