Blijf op de hoogte

vrijdag 25 januari 2019

D66 loopt mee met de Klimaatmars op 10 maart

D66 wil van Nederland een koploper maken in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Natuurlijk lopen wij daarom ook mee met de Klimaatmars.

Want een goed klimaat is belangrijk voor een veilige toekomst voor onszelf en onze kinderen. Het moet en het kán beter en schoner! Het klimaatakkoord plaatst ons land definitief in de groene stand: ruim 600 maatregelen en afspraken die moeten zorgen voor een verzekerde vermindering van de CO2-uitstoot met 49% in 2030.

Samen lopen wij voor een schone toekomst, waarbij iedereen mee kan doen. En dat betekent dat vervuilers betalen. Een eerlijke verdeling van de lusten, én van de lasten.

Op zondag 10 maart organiseren Milieudefensie, de FNV, Greenpeace, DeGoedeZaak en de Woonbond de Eerlijke Klimaatmars in Amsterdam. Loop mee om 13:00 uur vanaf de Dam in Amsterdam.

Klimaat, natuur & milieu

De wereld verandert en daar ziet D66 kansen. Kansen voor mensen, om hun eigen energie op te wekken, of op slimme wijze hun energierekening te verlagen, kansen voor schone steden waar het gezond en prettig wonen is en kansen voor innovatieve bedrijven die hun concurrentiepositie versterken door tegen lagere kosten te produceren. Groei biedt uitdaging aan creativiteit en durf. Groei en innovatie zorgen voor oplossingen banen en welvaart. Mits die groei niet ten koste gaat van de kansen van volgende generaties. Duurzame, groene groei is de sleutel naar een welvarende toekomst.

Nu is het moment.

Word nu lid