Sybren van Dokkum nieuwe lijsttrekker D66 Heiloo

Sybren van Dokkum (30) is de nieuwe lijsttrekker van D66 Heiloo bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 en is daarmee de jongste lijsttrekker in de geschiedenis van D66 Heiloo.

Het waren tot op het laatste moment spannende verkiezingen waarbij Sybren uiteindelijk als winnaar uit de bus kwam. Hij neemt het lijsttrekkerschap over van Fons Hopman die vier jaar eerder de lijst aanvoerde en D66 naar drie zetels bracht.

Sybren: “Het is geweldig om te zien hoe de leden samen met de toekomstige generatie willen werken aan het Heiloo van morgen. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat de leden in mij hebben en vindt het een voorrecht onze prachtige partij tijdens de verkiezingen te mogen leiden en te vertegenwoordigen”.

Heiloo is echt een prachtig dorp maar zeker nog niet af en toekomstbestendig. Met grote opgaven op het gebied van klimaatverandering en woningnood liggen er belangrijke uitdagingen voor de toekomst om Heiloo die prachtige leefbare gemeente te laten zijn. D66 neemt daarvoor haar verantwoordelijkheid.

Roman van der Lee, raadslid van D66: “Het is ontzettend gaaf dat onze partij keer op keer voor verjonging en vernieuwing kiest, met het oog op de toekomst. Als jongste raadslid (24) in de gemeenteraad waar de gemiddelde leeftijd boven de 55 ligt ben ik blij dat er nu ook een jonge lijsttrekker opstaat.”

Voorzitter Hans van Halem van D66BUCH: “Onze leden hebben een mooie lijst gekozen. Al onze kandidaat-raadsleden zitten vol ambitie en willen zich met hart en ziel inzetten voor Heiloo Aan al deze D66’ers zou ik mijn stem zeker toevertrouwen.

Interne verkiezing
Leden van D66 Heiloo konden zich tot 26 september kandideren. De lijstadviescommissie heeft hebben gesprekken gevoerd met alle kandidaten en een advies voor de leden opgesteld.

De leden van D66 konden van 8 tot en met 22 november hun stem over het lijstadvies uitbrengen. Dit heeft geresulteerd in een lijst met tien kandidaten.

Sybren: “Onze kandidatenlijst bestaat uit kandidaten met een evenwichtige mix aan competenties en een diversiteit aan achtergronden. Ik kijk ernaar uit om samen met dit team te werken aan het Heiloo van morgen.

De volledige D66-kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen is als volgt:
Sybren van Dokkum (lijsttrekker)
Peter Soonius
Fons Hopman
Theo Smit
Hans van Halem
Reinder Pruijt
Saskia de Vocht
Pauline Wittebol
Els Moltmaker
Robin Kerssens

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.