D66 Deventer presenteert programma en kandidatenlijst 2022

D66 Deventer wil investeren in een snellere aanpak van het woningtekort, in betere en tijdige betrokkenheid van inwoners bij belangrijke keuzes en vanzelfsprekend in duurzame initiatieven om in 2050 klimaatneutraal te zijn. Deze en veel meer ambities staan in het verkiezingsprogramma dat de leden van D66 hebben vastgesteld. Het is vanaf nu te vinden op onze website.

Beeld: Harold Teunissen

De kandidatenlijst van D66 telt in totaal 24 kandidaten uit het onderwijs, bedrijfsleven, zorg, ICT en andere sectoren. D66 kijkt met vertrouwen naar de nieuwe fractie die de partij vanaf maart 2022 zal vertegenwoordigen.

Lijsttrekker Jan Schuring: “Ik ben supertrots op deze mooie en sterke kandidatenlijst die ervaring, vernieuwing en verscheidenheid combineert met bevlogenheid om Deventer duurzamer en aantrekkelijk voor jong en oud te maken”. Schuring is als huidig fractievoorzitter gemotiveerd om nog vier jaar door te gaan in de raad. “Raadswerk is prachtig en eervol werk en ik ben geen type om vanaf de zijlijn commentaar te geven” aldus Schuring.

De komende maanden gaat D66 stevig campagne voeren in Deventer. Schuring: “We zijn ambitieus en gaan vol energie campagne voeren om een progressief, liberaal en duurzaam geluid in de raad te kunnen laten klinken.”