Fractiemedewerker Communicatie
D66 Zuid-Holland
(12-16 uur)

D66 is momenteel met 4 Statenleden en 1 fractievertegenwoordiger in de Provinciale Staten van Zuid-Holland vertegenwoordigd. De fractie zet zich in voor een gezonde, fijne, veilige en groene leefomgeving. Voor de ondersteuning van haar werkzaamheden is de fractie op zoek naar een fractiemedewerker voor 12 tot 16 uur per week met affiniteit met on- en offline media.

Wat ga je doen?

Samen met je collega-fractiemedewerker ontzorg je de fractie met de voorbereiding van de fractievergaderingen, agendabeheer, afstemming met de griffie, het afhandelen van inkomende berichten en de organisatie van werkbezoeken in de provincie. Daarnaast richt je je op communicatieklussen zoals social media, beheer van de website en perszaken. Het is een veelzijdige en afwisselende baan waarin je een mooie inkijk krijgt in politiek en maatschappelijk Zuid-Holland.

Wat breng je mee?

• Je hebt interesse in en gevoel voor én politiek en politieke verhoudingen.
  • Je voelt je verwant met D66 en het sociaal-liberale gedachtegoed. Als je lid bent van D66 en/of de Jonge Democraten is dat een pré.
  • Je bent communicatief sterk. Je weet complexe onderwerpen toegankelijk en compact te formuleren en hebt gevoel voor de kracht van beeld.
  • Je bent handig met social media, weet deze slim in te zetten en volgt nieuwe ontwikkelingen op de voet. Gevoel voor vormgeving en video editing vaardigheden zijn een pré.
  • Je werkt nauwkeurig, proactief en hebt weinig begeleiding nodig.
  • Je bent organisatorisch sterk en hebt een teamplayer-mentaliteit.
  • Je bent beschikbaar op maandagavond (fractievergaderingen), woensdag (i.v.m. commissievergaderingen, Provinciale Staten en werkbezoeken) en flexibel als de politieke actualiteit dat vraagt.

Wat bieden wij jou?

• Een dienstverband van een jaar voor 12 tot 16 uur week met de mogelijkheid tot verlening.
  • Een passende vergoeding (salarisschaal 9 BBRA, vakantiegeld en reiskostenvergoeding).
  • Een gezellige sfeer met een leuke club enthousiaste en gedreven mensen.

Werken bij D66

Heb je altijd al werk willen maken van jouw politieke interesse? Dan zien wij jouw motivatie en CV graag tegemoet vóór 14 juni via [email protected] t.a.v. de secretaris van de fractie. Wij houden in de tweede helft van juni gesprekken met kandidaten. Voor meer informatie over de functie kunt je contact opnemen met Lisanne van Damme via [email protected]