D66 Den Bosch sluit samenwerking met FvD en PVV uit

Een maand voor de verkiezingen willen we als D66 ’s-Hertogenbosch duidelijk zijn: onder geen beding stappen we met Forum voor Democratie en/of de PVV in een coalitie. We roepen andere partijen op om ook duidelijkheid te geven en zich uit te spreken. Op deze manier beschermen we de democratie tegen uitholling van binnenuit én geven we de kiezer duidelijkheid ruim voordat de stembussen openen.

Lijsttrekker Mike van der Geld: “’s-Hertogenbosch is een open en inclusieve stad. Een stad die niet bestuurd kan worden door middel van complottheorieën, opruiing, antidemocratische ideeën of een intolerant gedachtegoed. Waarden die bij de PVV en Forum voor Democratie (FvD) hoogtij vieren. Met zulke partijen werken we niet samen. We roepen andere partijen op om zich ook uit te spreken en de FvD en de PVV uit te sluiten voor samenwerking. Zo houden we de extremen uit het stadsbestuur.”

Als D66 ’s-Hertogenbosch sluiten we met dit statement ook aan bij de oproep van Sigrid Kaag bij de aftrap van de campagne. Landelijk en lokaal denken we hier precies hetzelfde over. Iedereen moet zich thuis kunnen voelen in onze gemeente. Dat kan niet als PVV en/of FvD zou besturen. ’s-Hertogenbosch is een inclusieve en gastvrije stad. Nu en in de toekomst!