Steven Elders

Steven Elders - Beeld: D66 ‘s-Hertogenbosch

Den Bosch studentenstad kan nog flink verbeteren. Of het nou gaat om het; bouwen van studentenwoningen, klimaatbeleid, nachtleven, studieplekken in de stad of het drugsbeleid: er moet nog flink wat gebeuren om onze stad aantrekkelijker te maken voor jongeren en studenten. Daarom stap ik naar voren en wil onze generatie een stem geven in de raad.

• 25 jaar
  • Eindhoven
  • 's-Hertogenbosch (Onderwijsboulevard)
  • Hij/hem

Veel jongeren van mijn generatie vragen zich namelijk af of er in onze stad nog wel plek voor hen is. Zijn er genoeg betaalbare (studenten)woningen? Betalen wij de prijs van de corona- en klimaatcrisis? Worden we als we als hulp nodig hebben geholpen in plaats van op een wachtlijst gezet? Kan iedereen veilig schaamteloos zichzelf zijn?

De uitdagingen zijn groot, maar de kansen zijn nog groter. D66 wil de komende jaren meer dan 1000 studentenwoningen gaan bouwen en 15.000 andere woningen zodat we allemaal een eigen plek kunnen hebben. Ook ga ik voor een bruisende stad met pilots voor 24-uursopeningstijden in de horeca, ruimte voor evenementen en een vrijer drugsbeleid. Uiteraard kijken we ook verder en komen we met ambitieuze plannen om Den Bosch koploper te laten zijn op schone energie en bij te dragen aan een gezonde en leefbare stad.

Men zegt wel eens dat de jeugd de toekomst heeft. Maar wij leven ook nu. De gemeenteraad moet dan ook een echte afspiegeling zijn van de gehele Bossche bevolking. Met de duizenden studenten en jongeren die onze stad rijk is hoort daar dan ook zonder twijfel een echte student tussen.

Vragen of meer weten? Stuur me een berichtje op Instagram of Facebook en we gaan in gesprek.