Dit is ons verkiezings-programma

Mike van der Geld - Beeld: D66 ‘s-Hertogenbosch

Het is goed wonen, werken en leven in ’s-Hertogenbosch. We prijken bovenaan allerlei lijstjes maar nog lang niet iedereen ervaart dit zo of profiteert daar in gelijke mate van. Kansen op de arbeidsmarkt worden nog te veel bepaald door de wijk of buurt waar je bent opgegroeid. Door oplopende huizenprijzen worden huizen voor starters steeds meer onbereikbaar. En waar de Dommel en de Aa op het laagste punt bij elkaar komen, is een stevige klimaataanpak pure noodzaak. Op deze pagina kun je ons verkiezingsprogramma lezen, maar je kunt het programma ook hier downloaden.

Daarom is een groot nieuw plan voor de komende jaren nodig. Met huizen die betaalbaar zijn voor onze verpleegkundigen, leraren, politieagenten, techneuten en studenten. Ook op plekken die vergeten lijken. Geen functie meer hadden. Die kant van ’s-Hertogenbosch willen we weer tot leven wekken. Bruisend, van en voor iedereen, met allure en ambitie. Wij kunnen dit, want dat hebben we als ’s-Hertogenbosch al sinds de stichting van de stad al laten zien. Vestingwerken, de mooiste kathedraal van het land maar ook de bolwoningen, het Paleiskwartier en de Haverleij. Allemaal oplossingen die niet standaard zijn, voor de eeuwigheid gebouwd worden en voor ons eigenlijk normaal.

We mopperen soms best wel. Maar waarom eigenlijk? Als we samen onze schouders onder zetten zijn we vaak toonaangevend. Zoals we dat hebben gedaan met de Bossche Zomer. Daar kwamen alle partijen samen. Ondernemers, inwoners en gemeente. Omdat we ons samen sterk maakten kwam het er. En het werd een succes.

’s-Hertogenbosch moet vooruit. Met al het moois dat we al hebben moeten we nieuwe plekken bouwen waar mensen in alle kleuren en stelletjes in alle samenstellingen samen kunnen zijn. Waar duizenden nieuwe Bosschenaren de liefde voor onze stad kunnen laten groeien. Waar ze wonen, werken, leren, sporten en heel veel plezier maken. Waar onze kinderen hun kinderen, en nog vele generaties na hen op terugkijken en er met evenveel ontzag naar kijken zoals wij dat nu doen naar onze Oude Sint-Jan.

In dit verkiezingsprogramma is een tomeloze ambitie de rode draad. Waarbij we verder kijken dan een periode van vier jaar. Hierbij hoort dat we stad dúrven zijn met gelijke kansen voor iedereen, een stevige klimaataanpak en passende woning voor iedereen als centrale thema’s.

Aan die toekomst moeten wij bouwen. En daar beginnen we vandaag mee. Want de kracht van onze stad is tevens onze grootste valkuil. Ons succes kan zelfgenoegzaam maken. Dus hebben we raadsleden met visie en lef nodig. De kandidaten van D66 hebben dat lef en die visie. Ze zijn gek op deze stad. Zien de mogelijkheden. Dat hebben ze de afgelopen jaren laten zien. Als bestuurders met respect voor het verleden maar met een visie op de toekomst.

Stem daarom D66 de komende gemeenteraadverkiezingen. Maak D66 daarom weer groot! Daar is jouw stem keihard voor nodig. Want bij iedere verkiezing staan alle tellers weer op 0. En elke stem stelt. Ook die van jou. Vandaag begint de toekomst die wij graag voor jou bouwen. Bouw jij mee met D66?

Alvast bedankt voor je vertrouwen.

Mike van der Geld
Lijsttrekker