Wel of geen AZC in Leeuwarden?

Woensdagavond kwam het plan voor de realisatie van een ROL/AZC na een moeizaam traject eindelijk ter besluitvorming voor in de gemeenteraad van Leeuwarden

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Wat vinden wij?

D66 vindt dat ook de gemeente Leeuwarden een bijdrage moet leveren aan het oplossen van de opvangcrisis. De afgelopen maanden kwamen er veel klachten en terechte zorgen over het plan, wat zou bestaan uit 450 opvangplekken en 270 wooneenheden voor andere woningzoekenden. De locatie die uiteindelijk overbleef was de locatie naast de Vliegbasis, voormalig tuincentrum Tuin. De fractie is van mening dat het niet ideaal is, maar de nood is zo hoog dat de luxe van langer zoeken geen optie was. Wel hebben we 2 aanpassingen gedaan op het plan, geen extra woningen op het perceel en een groene en parkachtige inrichting van het gebied. Beide voorstellen werden met een ruime meerderheid aangenomen!

Ook zijn we erg blij dat we de lokale ondernemer Nijenhuis hebben kunnen helpen middels een motie en dat de gemeente en deze ondernemer nu zo snel mogelijk om tafel gaan om duidelijkheid te scheppen wat Nijenhuis voor toekomst heeft voor zijn bedrijf in dit gebied.

De moties

Benieuwd naar de moties die we ingediend hebben of wil je de vergadering terugluisteren? Klik dan op de volgende link: