Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

donderdag 15 januari 2015

Kandidaten voor Eerste Kamer bekend

Hoogste nieuwkomer op de stemadvieslijst met kandidaten voor de komende Eerste Kamerverkiezingen voor D66 is Henriette Prast. Ook Alexander Rinnooy Kan, Annelien Bredenoord, Paul Schnabel en Petra Stienen hebben een plaats op de stemadvieslijst.

Eerder al kozen de leden van D66 senator Thom de Graaf als lijsttrekker voor de Eerste Kamerverkiezingen. Alle namen zijn te vinden op de stemadvieslijst op basis waarvan de leden van D66 via e-voting de definitieve volgorde bepalen.

Thom de Graaf: ‘Ik ben blij met een mooie lijst met ervaren en nieuwe Kamerkandidaten. D66 brengt hiermee veel maatschappelijke kennis en gezag bij elkaar die juist in de Eerste Kamer nuttig zijn.’ Van de huidige Eerste Kamerfractie hebben zowel Hans Engels als Joris Backer zich opnieuw gekandideerd.

‘Ik vind het belangrijk dat de continuïteit gegarandeerd is en ben trots op de introductie van nieuw politiek talent uit onderwijs & wetenschap, maatschappelijk middenveld en bedrijfsleven in onze nieuwe Senaatsfractie.  Zowel de materiële als de immateriële waarden van D66 zijn in dit team verankerd’ zegt partijvoorzitter Fleur Graeper. ‘Met Henk Pijlman en Herman Schaper hebben we bovendien zowel de regionale als de internationale inbreng verder versterkt. Deze stemadvieslijst leg ik vol vertrouwen aan onze leden voor’ zegt partijvoorzitter Fleur Graeper.

De stemming over de definitieve volgorde van de lijst is geopend op donderdag 15 januari 2015. Leden kunnen tot 29 januari a.s. hun stem uitbrengen op kandidaat nummer 2 en verder. Zij ontvangen hiervoor vandaag een unieke digitale code. Op d66.nl/eerste-kamerverkiezingen is een overzicht te vinden van alle kandidaten met een korte beschrijving van hun motivatie en eventueel een verwijzing naar hun eigen profielen op social media. Op vrijdag 16 januari presenteren de kandidaten zich aan de leden tijdens een kennismakingsbijeenkomst in Utrecht.

Op 30 januari a.s. wordt de lijst vastgesteld.

Lijsttrekker, gekozen op 1 november 2014
Nr.  1 Thom de Graaf