Bepaal welke mails jij ontvangt

vrijdag 19 april 2019

In memoriam: Xander van Asperen

2 september 1952 – 13 april 2019

Ons bereikte het droevige bericht dat Xander van Asperen, voormalig lid van de Besluitvormingscommissie (BVC) en de Landelijke Verkiezingscommissie (LVC), onverwachts is overleden. Hij werd 66 jaar.

Xander van Asperen was D66-lid van het eerste uur. Hij was jarenlang actief voor D66 Utrecht, onder andere als fractiemedewerker en als raadslid (2010-2014). Daarnaast was hij lid van diverse landelijke partijcommissies, waaronder (voorzitter van) de Besluitvormingscommissie en – tot dit voorjaar – de Landelijke Verkiezingscommissie.

Hij was een betrokken en markante D66’er die zeer gemist zal worden. Lees hier het portret van Xander van Asperen uit de decembereditie van ons ledenblad Democraat uit 2015.

Nu is het moment.

Word nu lid