Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

woensdag 1 augustus 2018

Drie kandidaten lijsttrekker Europees Parlement

De kandidaatstelling van Felix Klos, Marietje Schaake en Sophie in ’t Veld voor de functie van lijsttrekker bij de eerstvolgende verkiezingen voor het Europees Parlement voldoen aan de formele vereisten. De Landelijke Verkiezingscommissie (LVC) heeft de kandidaten en het Landelijk Bestuur hierover zojuist geïnformeerd.

Alle drie voldoen zij aan de formele vereisten die de partij stelt, waaronder het  overleggen van minimaal 241 ondersteuningsverklaringen, 1 procent van de stemgerechtigde D66-leden.Vanaf 30 augustus tot en met 9 september kunnen de leden van D66 via e-voting bepalen wie lijsttrekker wordt. De uitslag wordt rond 12 september bekendgemaakt.

Ontmoet de kandidaat-lijsttrekkers

U bent van harte uitgenodigd om komende weken met de kandidaten in gesprek te gaan tijdens bijeenkomsten in Nijmegen (27 augustus), Zwolle (30 augustus) en Amsterdam (2 september). De exacte locaties en tijden vindt u binnenkort op d66.nl/agenda. Meer over de kandidaten kun je vinden op hun pagina’s op onze website.

Stemmen van 30 augustus tot en met 9 september 2018

Zoals gewoon is bij D66 kunnen de leden van 30 augustus tot en met 9 september 2018 via e-voting hun stem uitbrengen op de kandidaat-lijsttrekker. Ieder lid ontvangt een persoonlijke e-mail naar het stemformulier. Mocht u dit bericht op 31 augustus nog niet ontvangen hebben, kunt u contact opnemen met de LVC via lvc@d66.nl.

Kandidaatstelling leden Europees Parlement

Op 1 oktober opent de kandidaatstelling voor kandidaat-leden van het Europees Parlement. Alle informatie over de procedure, zoals het profiel en kandidaatstellingsformulier vindt u op d66.nl/verkiezingen.

Wij roepen u op massaal gebruik te maken van uw stemrecht en graag tot ziens bij één van de bijeenkomsten.

Landelijk Bestuur