Assen, een stad waar je blij van wordt!

Het verkiezingsprogramma is door de leden van D66 Assen vastgesteld op 26 januari 2022.

U kunt ons verkiezingsprogramma lezen via de website maar de programma is tevens beschikbaar als document.

Assen, een stad waar je goed kan wonen en leven Assen is onze stad! De stad waar wij wonen, werken en leven. Inwoner of toerist, iedereen kan zich prettig voelen in onze stad. Ons Assen heeft een uniek bos, het TT-circuit en een breed cultureel aanbod. Ons Assen is goed bereikbaar en heeft een uitnodigende binnenstad. Onze wijken hebben goede voorzieningen. Een stad waar genoeg te beleven is, een stad waar je goed kan wonen en leven.

Lees meer over onze ideeën rond wonen en leven in Assen.
Assen voor ons allemaal Vertrouwen is de basis voor een gezonde, democratische samenleving. Met een open en transparante overheid die aanspreekbaar is. D66 Assen gaat voor Assen voor ons allemaal. Onze gemeente staat dicht bij de inwoners en brengt initiatiefnemers in Assen verder.

Lees meer over onze ideeën over inwoner en bestuur.
Assen is groen, toekomstbestendig en duurzaam Het wordt steeds duidelijker dat de wereld duurzamer moet worden, en snel ook! Duurzaamheid is de norm, om in 2050 energieneutraal te zijn. De gemeente moet verder met de energietransitie. Wij willen van Assen een klimaatneutrale stad maken.

Lees meer over onze ideeën over duurzaam Assen.
Assen met kansen voor iedereen In een kansrijke stad zijn er gelijke kansen voor iedereen. Het maakt niet uit waar je wieg staat, heeft gestaan of komt te staan. Iedereen verdient de kans om zijn talenten te ontwikkelen, zijn dromen na te jagen en zijn ambities te volgen.

Lees meer over onze plannen voor onderwijs, jongeren en ontwikkelen van je talenten!
Assen, een gezonde stad We zien in Assen graag gezonde en gelukkige inwoners. We zetten in op een gezonde en groene omgeving die uitnodigt tot gezonde keuzes en een actief leven. D66 Assen gaat uit van positieve gezondheid waarbij niet naar ziek zijn maar naar een betekenisvol leven van mensen wordt gekeken. We helpen graag om gezonde keuzes makkelijker te maken en ondersteunen wanneer er hulp nodig is.

Lees hier hoe D66 van Assen een nog gezondere stad wil maken!
In Assen laten we iedereen vrij, maar niemand vallen Wij geloven dat je écht vrij bent als we dat samen zijn. Als iedereen gelijke kansen krijgt. Je bent vrij als je jezelf kan zijn, je eigen keuzes kan maken en er hulp is voor degene die het nodig hebben (of die het willen). In Assen respecteren we elkaar en houden we rekening met elkaar. We kijken naar elkaar om (naoberschap) en laten iedereen vrij, maar niemand vallen.

Lees meer over onze ideeën over vrijheid, veiligheid en zorg.