Wanneer we investeren in mobiliteit, dan geeft D66 de in de eerste plaats de voorkeur aan investeringen in de fiets, daarna het openbaar vervoer en tot slot de verkeersmobiliteit. We zijn, evenals GroenLinks, erg kritisch op het toevoegen van nieuw asfalt. Ook de mobiliteit speelt een rol in het verlagen van de stikstofuitstoot. Voor kleine afstanden moeten we de fiets daarom zoveel mogelijk onderstrepen en voor langere afstanden het openbaar vervoer. D66 wil toe naar een 15 minuten provincie, waarin iedere inwoner op maximaal 15 minuten lopen van een bushalte woont. Dit betekent dat we zowel de stad, als het platteland bereikbaar willen maken en waar dit het al is; houden.
Tot slot zijn wij, evenals GroenLinks, voorstander van het krimpen en op den duur sluiten van Rotterdam The Hague Airport (vanaf nu: RTHA). Het vliegveld wordt allang niet meer gebruikt voor hetgeen waar het van oorsprong voor bedoeld was; zakenreizen en zorgt voor een hoop overlast. Daarnaast zijn we op alle fronten bezig met het verlagen van de stikstofuitstoot en de luchtvaart speelt hierbij een belangrijke rol. D66 wil daarom dus ook niet dat het sluiten van RTHA zorgt voor meer vliegbewegingen op Schiphol.