Fabian Vink

Fabian Vink - Beeld: Saskia Moerman

Op 3 februari 1998 zag Fabian voor het eerst het daglicht. Of beter gezegd een ziekenhuislamp in Oosterhout. Daarna heeft hij een tijdje in Dongen en ook Roosendaal gewoond. Een maand en een dag voor zijn zevende verjaardag, op 2 januari 2005, trokken zijn ouders samen met zijn zusje en hijzelf richting de VS om een wereldreis te maken. Vanuit daar zijn ze meer dan 2 jaar met een camper door het hele continent getrokken. Van de poolcirkel in Alaska tot het uiterste puntje van Chili. Het was een indrukwekkende reis waarvan Fabian zich, ondanks zijn jonge leeftijd, nog veel herinnert.
In augustus 2007 kwamen ze terug in Nederland. Zoekend naar een woning hebben ze een half jaar bij opa en oma in Dongen gewoond. Door deze ervaring heeft Fabian geleerd dat een hoop dingen eigenlijk helemaal niet vanzelf sprekend zijn: Stroom, schoon water, onderwijs, veiligheid enzovoorts. Dit maakt Fabian erg dankbaar voor het kleine stukje paradijs dat we hier hebben. Die dankbaarheid vloeit voort in zijn werk voor duurzaamheid, zijn vrijwilligerswerk bij de daklozen opvang en zijn houding in het leven.

Waarom D66
Om diezelfde reden heeft Fabian zich in 2015 aangesloten bij D66 in Dongen. Wat hem erg aantrekt is de internationale dimensie die aan de grondslag ligt aan het sociaalliberalisme. Fabian ziet zichzelf als Nederlander, European en Wereldburger. Maar bovenal als mens en is gefascineerd in alle zaken die ons als individu, gemeenschap, samenleving en soort bezig houden. Wij zijn altijd deel van een groter geheel is zijn idee
Als sociaalliberaal gelooft Fabian in een combinatie van vrijheid en verbondenheid. Ieder mens mag zijn eigen weg vinden in het leven. Dat is niet altijd even gemakkelijk en daarom blijft onderlinge steun een groot goed.

Wat wil Fabian bereiken
Omdat hij zich erg betrokken voelt bij maatschappelijke ontwikkelingen en politiek heeft hij de studie bestuurskunde aan Avans in ’s Hertogen Bosch gedaan. Maatschappelijke problemen zijn er immers om op te lossen. Centraal in zijn aanpak staan systemen en haar invloed op mensen. In zijn werk houd hij zich bezig met duurzaamheidsvragen, wild enthousiast wordt Fabian van innovatieve en creatieve manieren om problemen op te lossen en kansen te pakken.
Alles is verbonden, daarom is een holistische denkwijze geboden bij de uitdagingen van onze tijd. Als hobby historicus weet Fabian dat elke generatie haar uitdagingen heeft, maar de uitdagingen van deze generatie en de volgende zijn groter dan we ons voor mogelijk houden. Klimaatverandering, vrede, veiligheid en vluchtelingen zijn innig verbonden en moeten zodanig behandeld worden. Als hobby historicus weet Fabian ook dat verleden, heden en toekomst in elkaar voortvloeien en dat deze stroming zich niet laat keren. Zijn doel is daarom de visie van beleid breed te maken in zowel ruimte als tijd en Fabian waakt ervoor om niet te veel mee te waaien met de wind van de dag.

• 26 jaar
  • Dongen