Henriet Jespers van Dongen

Henriet Jespers van Dongen - Beeld: Saskia Moerman

Henriet is eigenaar van een goedlopende Bed & Breakfast aan het Dorpspad. Hier woont ze samen met haar man Albert. Naast haar Bed & Breakfast werkt ze al tientallen jaren in de gezondheidszorg. Ze houdt zich bezig met verschillende levensfases van de mens waarin ze de nodige ondersteuning en coaching biedt. Wat ze het liefst doet naast haar werk? Een goede oma zijn en met familie of vrienden erop uit met de camper. ‘Ik vind het heerlijk om op weekendjes weg een mooie wandeling of fietstocht te maken’.

Waarom D66?
Het begon voor Henriet aan de keukentafel samen met Paulien Trommelen. Ze praatten gewoon over de dagelijkse dingen waarmee ze zich bezig hielden. Zo kwam ook het onderwerp ‘politiek’ voorbij én de vraag waarom er geen D66 in Dongen was? Kort daarna nam het bestuur van Midden-Brabant contact met Henriet op. Of ze interesse had om D66 in Dongen nieuw leven in te blazen. Daar had Henriet zeker oren naar, D66 past namelijk goed bij haar. ‘Ik vind gelijke kansen voor iedereen bijvoorbeeld erg belangrijk”. Nu ze in de gemeenteraad zit heeft ze meer zicht gekregen op de Dongense politiek. Ze merkt hierin wel dat het haar minder ligt om in de raad te spreken of dikke dossiers te doorgronden. Liever gaat ze erop uit om met mensen in contact te komen en te luisteren naar wat voor hen belangrijk is. De volgende periode zou ze het fantastisch vinden om met de nieuwe werkwijze bestuurlijke vernieuwing aan de slag te mogen gaan, zodat de inwoners beter betrokken worden bij het tot stand komen van raadsvoorstellen. Bijvoorbeeld door het opzetten van een D66 spreekuur.

Wat wil Henriet voor Dongen bereiken? Kansen voor iedereen! Henriet zet zich binnen D66 in als allrounder. Ze gaat graag de dialoog aan met verschillende partijen en bijvoorbeeld zorginstanties. D66 vindt het belangrijk dat mensen, jong en oud, zo lang mogelijk zelfstandig en onafhankelijk kunnen blijven meedoen in de samenleving. Als mensen, tijdelijk of permanent, niet in staat zijn zelfstandig deel te nemen, moeten zij op mantelzorgers, andere zorgverleners en het sociale vangnet van de gemeente kunnen terugvallen. Henriet: “Ieder mens is uniek, dus een persoonlijke benadering is hierbij erg belangrijk”.

• 62 jaar
  • Dongen