Pauline Trommelen

Pauline Trommelen - Beeld: D66 Dongen

Geboren en getogen in Dongen woont samen met haar vriend en twee jonge kinderen in de Hoge Akker. Ze is communicatieadviseur bij Curio, de beroepsopleider in regio West-Brabant. In die functie adviseert ze de Raad van Bestuur op het gebied van woordvoering, crisiscommunicatie en strategische communicatie. Paulien krijgt vooral energie van mensen enthousiasmeren en meenemen in haar nieuwe ideeën. Daarnaast loopt ze graag hard. Na haar triatlon en 80 van de Langstraat staat nu een marathon op haar bucketlist.

Waarom D66?
Het begon voor Paulien aan de keukentafel samen met Henriet. Ze praatten gewoon wat en zo ook over het recentelijke nieuws. ‘In die periode waren de Provinciale Staten verkiezingen. Iets wat minder leeft onder de mensen, maar ons hield het bezig. We wisten dat D66 op onze stem kon rekenen’. Ze stelden eigenlijk een simpele vraag: Waarom is er geen D66 in Dongen? Het bleef nog even bij een vraag, maar Henriet kwam als snel met D66 Brabant in contact en zo is het balletje gaan rollen. ‘Waarom dan D66? Dat is voor mij de partij die naar mogelijkheden kijkt in de brede sociaal liberale context en zo een vraagstuk probeert op te lossen.’

Participeren doe je samen!
Voor D66 is inwonerparticipatie en communicatie met inwoners een belangrijk onderwerp. ‘In Dongen doen we dingen samen’, daarom zet ik me graag in om het participatie- en communicatiebeleid van de gemeente Dongen van deze tijd te maken. Inwoners in een vroeg stadium betrekken bij besluitvorming, communiceren in begrijpelijke taal en het stimuleren en faciliteren van inwonerinitiatieven zijn hier enkele voorbeelden van. De politiek moet toegankelijker worden, voor iedereen

• 35 jaar
  • Dongen