Marc Berends

Marc Berends - Beeld: D66 Berkelland

• Eibergen

Beroep: coördinator dagelijks onderhoud bij wooncorporatie ProWonen

Vrijwilligerswerk: secretaris bij HSV ’t Voorntje

De economie floreert op dit moment, maar Corona beheerst nog steeds ons dagelijks leven en de inflatie is sinds jaren niet zo hoog geweest.
Bijzondere en onzekere tijden die onze afhankelijkheid van elkaar en onze tegenstellingen nog eens extra laten zien. Zelf heb ik de eer om sinds maart 2020 lid te zijn van uw raad en u te mogen vertegenwoordigen.

We wonen in een prachtige en unieke gemeente, en u verdient een goed gemeentebestuur. Begrijpelijke gemeentepolitiek dicht bij haar inwoners, daar staat D66 Berkelland voor. Hier ligt voor mij de uitdaging.
Wijzigingen door invoering van de nieuwe omgevingswet of de energietransitie worden voor inwoners pas zichtbaar wanneer besluiten al genomen zijn. Dit moet en kan beter.

Wat we verder nog willen? Starters moeten weer een woning kunnen kopen. De N18 in de kern van Eibergen verdient een opknapbeurt. We willen investeren in goede binnensportaccommodaties. We willen dat uw leefomgeving groener wordt en beter geschikt wordt gemaakt voor weersexternen. Een diverse buitengebied. Energielasten verlichten door juiste keuzes te maken.
En we willen weer kermis met u kunnen vieren, zoals we gewend waren, dus…