Blijf op de hoogte

donderdag 4 februari 2016

Reactie op bekentenis verdachte moord Els Borst

D66-leider Alexander Pechtold: “Mijn meest bange vermoedens zijn vandaag helaas waarheid geworden. Het motief van de verdachte is schokkend en confronterend. Els is om het leven gebracht vanwege haar maatschappelijk en politiek baanbrekende werk op het gebied van euthanasie. Die gruwelijke werkelijkheid maakt het nog moeilijker haar dood een plek te geven. Els stond voor alles waar D66 voor staat. Mijn gedachten zijn bij haar familie en dierbaren voor wie deze bekentenis zowel meer duidelijkheid geeft, maar ook nieuw verdriet.”

D66 heeft contact gehad met de familie. Via ons vraagt de familie hen de ruimte te geven dit verdriet te verwerken en geen contact op te nemen.

Rob Jetten

Hi,