Over Sigrid Kaag

Bekijk de HJ Schoo Lezing door Sigrid Kaag

Partijleider van D66 - Beeld: Sigrid Kaag

Sigrid Kaag is de zevende partijleider van D66. Sinds maart 2021 is zij fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Hieronder maak je verder kennis met haar.

Onder het nieuwe leiderschap van Sigrid Kaag behaalde D66 een historische overwinning tijdens de Tweede Kamerverkiezingen van 2021. Na jarenlang onderhandelen in oorlogsgebieden als topdiplomate, werd zij in 2017 minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking. Daarna werd zij ook minister van Buitenlandse Zaken. Op dit moment is ze partijleider en fractievoorzitter van D66 in de Tweede Kamer.

1. Stuur een e-mail naar Sigrid
  2. Volg Sigrid op Twitter
  3. Volg Sigrid op Instagram
  4. Connect met Sigrid op LinkedIn
  5. Neem contact op met persvoorlichting en ondersteuners.

“De essentie van politiek is voor mij de kunst van het luisteren naar anderen.”

Sigrid Kaag

Over Sigrid

Sigrid Kaag groeide op in Zeist samen met haar ouders en zusje. Ze deed verschillende opleidingen in het binnen- en buitenland, zoals Arabische taal, Midden-Oostenstudies en Internationale Betrekkingen.

Haar werk als topdiplomate, minister en partijleider heeft Sigrid altijd gecombineerd met haar gezinsleven. Samen met haar familie reisde zij de hele wereld over. Zo woonde ze in New York, Genève, Beiroet, Khartoem (Soedan), Damascus (Syrië) en Jeruzalem. Nu woont het hele gezin in Nederland.

In haar vrije tijd wandelt Sigrid graag met haar honden, die Marjo en Goldie heten. Naast wandelen houdt ze ook van hardlopen. Als topdiplomate deed ze dat om fit te blijven tijdens missies. Je kunt wel stellen dat Sigrid een talenknobbel heeft. Ze spreekt zes talen vloeiend: Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Duits en Arabisch.

Speeches