Bestaande voorzieningen nutten we maximaal uit.

• In overleg bepalen we de prioriteiten voor een sport- en beweegvriendelijk IJsselstein in de openbare ruimte. Dat kan gaan om bijvoorbeeld duidelijke en aantrekkelijke wandel-, hardloop, en fietsroutes, watertappunten of meer buiten-fitnessapparaten. Maar ook een spannend sportaanbod voor jongeren, zoals pumptracks, (vernieuwde) skate-, stuntstep en freerunbanen, urban sports, 3×3 basketbal of beachvolleybalvelden;
  • Ruimte bieden aan inwoners en ondernemers voor nieuwe sportvoorzieningen, zoals squashbanen of een padelarena;
  • We stimuleren dat er meer sportaanbod- en mogelijkheden komen voor ouderen om (samen) te bewegen. Dat zorgt voor minder fysieke en mentale klachten, het remt de vraag naar medische zorg en zorgt voor meer sociale contacten;
  • Waar mogelijk wil D66 dat binnensportverenigingen, net als veel buitensportverenigingen, bestaande accommodaties meer als hun ‘eigen’ accommodatie mogen gebruiken en daarmee herkenbaarder zijn als ‘thuishonk’ voor een bepaalde sport;
  • D66 wil de recente nieuwe impuls aan buurtsportcoaches, met inwoners, sportverenigingen en ondernemers, voortzetten.