Ulas Kose

Ulas Kose - Beeld: Saskia Moerman

Van Cambreur-debater naar D66-fractielid
Ulas is geboren in Oosterhout en getogen in Dongen. Zijn politieke ambities ontwaakten tijdens zijn ervaringen met het debatteam van het Cambreur College! Het winnen van het Brabants kampioenschap smaakte naar meer. Zo besloot hij Bestuurskunde te studeren aan de Universiteit van Tilburg. Deze periode beschrijft hij als zijn zoekfase, waarin hij meerdere stages en projecten heeft gehad bij o.a. Rijkswaterstaat, KPMG en Tilburg University. De Master in Management werd wat verder van huis gevolgd, namelijk aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Met een frisse start bij Vodafone Ziggo werd het ook tijd om de politieke ambities te volgen bij D66.

Waarom D66?
Tijdens zijn ervaringen in het debatteam en de Bachelor Bestuurskunde was politiek een veelbesproken onderwerp. Het debatteren en denken over politiek werd een échte hobby. “Ulas kwam erachter dat hij ideologisch niet heel sterk links of rechts is, en tegelijk vindt hij dat overigens een beetje ouderwetse gedachte. Tegenwoordig zijn er dusdanig complexe kwesties die zich niet beperken tot onze landsgrenzen of ideologie en vragen om pragmatiek. Hier heeft hij D66 altijd al sterk in gevonden; onderbouwd en progressief.” Met name thema’s als digitalisering, wonen en jongerenbeleid interesseren hem. “D66, als frisse partij in Dongen, biedt hier kansen in.” Dat een gemeente als Dongen er financieel zo slecht voorstaat door jarenlang te veel schulden te maken en nauwelijks geld te reserveren voor noodzakelijke investeringen, baart Ulas grote zorgen. “D66 Dongen heeft zich vanaf haar start als een sterke oppositiepartij geprofileerd met kritische doch sterk onderbouwde argumenten. Dit gaf Ulas hoop voor een financieel gezond Dongen met een bestuurscultuur die focust op de lange termijn en het welzijn van de Dongenaar.”

Opkomen voor iedereen
Verantwoordelijkheid nemen voor de kwetsbaren in de samenleving is waar Ulas zich hard voor wil maken met D66. “Degenen die niet handig zijn met een computer, telefoon, de taal of het recht, verdienen de juiste hulp om gelijke kansen te hebben. Dit gaat ook op voor starters en doorstromers in de huizenmarkt. Politiek is immers belangrijk voor iedere inwoner van Dongen.”

• 26 jaar
  • Dongen