Fietsparkeren met toezicht nu op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavonden!

Goed nieuws voor de bezoekers van de binnenstad van Deventer. Voortaan kunnen bezoekers van de binnenstad hun fiets ook tijdens de donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond gratis met toezicht parkeren in de fietsenstalling ‘’Op de Keizer (achter de Hema)’’. Sinds 25 januari 2024 zijn daar tijdens deze 3 avonden van 17.00 tot 23.00 uur 2 beveiligers van Vigilat aanwezig. En daar zijn we als D66 Deventer erg blij mee. Want mede op initiatief van D66, GroenLinks en VVD in heeft het college van B&W de opdracht van de gemeenteraad uitgevoerd om uiterlijk in januari 2024 een tijdelijke voorziening voor fietsparkeren met toezicht in de Binnenstad te creëren.

Verder heeft het college van B&W ook een opdracht van D66, GroenLinks en VVD gekregen om voor 1 april 2024 met concrete voorstellen te komen voor het creëren van bewaakte fietsvoorzieningen in de binnenstad in de gemeente en inzicht te geven in de financiële consequenties. Daar houden we vinger aan de pols. Want de behoefte aan meer bewaakte fietsenstallingen (naast de betaalde mogelijkheden in de Centrumgarage) in de binnenstad is groot en urgent. Steeds meer mensen komen op de fiets naar de binnenstad. Dat is gezond, het is duurzaam en het bespaart ruimte. D66 Deventer wil het fietsers graag zo makkelijk mogelijk maken en daar blijven we ons voor inzetten.