Congres 110 in Breda

'Iedereen gelijke kansen' is hét thema van dit congres. Aan de deur kun je nog tickets kopen. Het congresprogramma begint om 09:30 uur. De deur gaat open om 08:30 uur. Tot dan!

Besluitvorming en congresstukken

Op het congres nemen we ook besluiten. Alle congresstukken, moties, amendementen en kandidaten lees je op de besluitvormingswebsite.

Livestream

Volg het congres via onze livestream op YouTube.

Over de locatie

Het Chassé Theater is een groot theater in de binnenstad van Breda, naast de oude Kloosterkazerne.

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen hebben voor je beantwoord.

Het antwoord op jouw vragen

Rob Jetten

De D66-fractie kwam voortvarend uit de startblokken na de zomer. Na een klimaat- en pensioenakkoord is het tijd voor het stellen én beantwoorden van nieuwe grote vragen over de toekomst. Vooruitkijken. De toekomst verbeelden. In het Nederland van de toekomst krijgt ieder kind dezelfde kansen. Welke stappen zet de D66-fractie en hoe werken we aan die vooruitgang? Rob neemt je mee in de laatste toespraak van dit congres.

Sigrid Kaag

Wouter Koolmees

Wouter kennen we als het financiële brein van eerdere D66-fracties. Hij stond aan de wieg van de akkoorden die hij en Alexander sloten in vorige periodes. Nu is hij minister en sloot hij een ander historisch akkoord: het pensioenakkoord. Wouter neemt je mee: hoe werkt dit kabinet aan gelijke kansen voor iedereen?

Anne-Marie Spierings

Anne-Marie is nu een jaar partijvoorzitter. Hoe staat de partij ervoor? En hoe maakt zij samen met haar bestuur de partij klaar voor de toekomst? Daarover spreekt Anne-Marie tijdens het congres.

Sander Schimmelpenninck & Alexandra van Huffelen

Eerste Kamerlid en GVB-directeur Alexandra van Huffelen gaat in gesprek met hoofdredacteur van de Quote en Volkskrant-columnist Sander Schimmelpenninck. Wat kan de politiek doen voor het vergroten van de kansen van mensen? En welke rollen liggen juist bij bedrijven en mensen zelf? Tijd voor een goed gesprek.

Vrouwen aan de top

Actueler krijg je het bijna niet. Denk aan tijdelijke vrouwenquota, het aantal vrouwen in de politiek of de recente foto waarin Nancy Pelosi President Trump de les leek te lezen. Daarom gaan wij met vijf topvrouwen, uit het bedrijfsleven en de politiek in gesprek. Want hoe zit het nu echt op de werkvloer en wat zijn hun ervaringen? Mis het niet!

Annabel Broer

Sinds deze zomer is Annabel Broer voorzitter van de Jonge Democraten. Welke grote vragen voor de toekomst hebben nu een antwoord nodig? En welke rol hebben jongeren in het politieke landschap? Annabel neemt je mee in het progressieve denken van de Jonge Democraten.

Paul de Beer

Paul is onze wethouder stedelijke ontwikkeling en klimaat in congresstad Breda. Hij neemt jou als congresganger mee in het beantwoorden van de vraag: “Hoe werkt dat nou, het sociaal-liberalisme ten uitvoer brengen in de stad?”. Op de website van D66 Breda schrijft Paul dat hij: “Onze partij durft out-of-the-box te denken en ook tegen de stroom in”. Dat belooft een interessante opening te worden.

Coen Brummer

De canon van het sociaal-liberalisme vertelt voor het eerst de rijke geschiedenis van ons gedachtegoed. Aan bod komen inspirerende toespraken, spannende Kamerdebatten en politieke verworvenheden die het werk zijn van sociaal-liberalen: van het befaamde Kinderwetje van Sam van Houten tot de strijd van Aletta Jacobs voor het vrouwenkiesrecht, en van de roep om referenda van Henri Marchant tot het eerste paarse kabinet.

Joep van Deudekom

Joep keek samen met Rob Urgent naar de wetenschap achter succes en maakten er een spetterende quiz van. Hoe word je succesvol? Middels humoristische filmpjes en experimenten leggen zij het publiek vragen voor die gebaseerd zijn op de harde wetenschap achter succes. Humor met inhoud op niveau. En gegarandeerd 100% tjakkavrij!

Q&A's, stands en horeca

Op Congres 110 kun je naast het volgen van workshops, stemmen op de ledenvergadering en luisteren naar inspirerende sprekers nog veel meer doen.

Het horecaplein is de plek om andere D66'ers te ontmoeten. Bij tal van stands kun je kennis opdoen over thema-netwerken en interessegroep. Je kunt er in gesprek gaan met politici. De nieuwste VMS boeken aanschaffen. Of alvast je 'campagne-gear' voor 2021 aanschaffen.

Alle subsessies

Bekijk hier alle subsessies.

Timetable

Hier vind je de tijden en locaties van alle activiteiten.