Congres 110 9 november

Elkaar ontmoeten, diverse workshops, inhoudelijke sessies, boeiende sprekers en meedenken en -praten over plannen voor de toekomst. Kom ook naar het D66 Congres op zaterdag 9 november in Breda!

Wat kan ik doen op het congres?

Op het congres ontmoet je D66'ers uit het hele land met tal van interesses. Soms raak je in gesprek met iemand die nét lid is en actief is voor de campagne, terwijl je het volgende moment in gesprek raakt met een van onze Kamerleden of ministers. Iedere ontmoeting is interessant, omdat je altijd weer iets nieuws leert.

Na iedere congresevaluatie blijkt het weer: D66'ers bezoeken het congres vooral om gelijkgestemden te ontmoeten en van gedachten te wisselen.

Lees meer over wat je op het congres kunt doen

Het congres is het hoogste 'orgaan' in de partij. Dat betekent dat leden de uiteindelijke beslissingen maken over de koers en toekomst van de partij. Tijdens ieder congres is de plenaire zaal het toneel van groot aantal besluiten. Deze besluiten gaan over verkiezingsprogramma's, bestuursleden, officiële partijstandpunten en over interne regels en procedures.

Deze besluiten worden genomen tijdens de Algemene Ledenvergadering, wat een van de belangrijkste onderdelen is van het congres. In de ochtend is er altijd een 'uitlegsessie' waarin ervaren congresgangers je wegwijs maken in alle besluitvormingsregels.

Er zijn ook veel sessies in subzalen waar je op informele wijze kunt meedenken over onze plannen voor de toekomst. Daar sluiten vaak ook Kamerleden en bewindspersonen aan.

Lees meer over wat je op het congres kunt doen

Bij welk onderdeel van de partij voel jij je het meest thuis? Voor sommigen is dat de afdeling en voor anderen is dat een inhoudelijke thema-afdeling. Het congres is dé plek om al deze netwerken en groepen te leren kennen.

Thema-afdelingen organiseren bijeenkomsten, netwerkgroepen als Pride66 vind je bij hun stand en ook de Jonge Democraten lopen rond op het congres. Zo vind je altijd de plek die het beste bij jou past.

Lees meer over wat je op het congres kunt doen

Wat kan ik doen op het congres?

Ontmoet andere D66'ers

Lees meer over wat je op het congres kunt doen

Denk en praat mee over onze toekomstplannen

Lees meer over wat je op het congres kunt doen

Vind jouw plekje in de partij

Bestel je ticket

Voor het congres vragen we een vrijwillige bijdrage. Zo zorgen we er samen voor dat zoveel mogelijk D66'ers naar het congres kunnen komen en kunnen meedenken en -praten over de toekomst.

Bestel direct je ticket

Tot zaterdag 9 november!