D66 Berkelland strijdt voor 4-baans N18

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

In de Achterhoekraad heeft D66 Berkelland samen met VVD, CDA, Nieuwe Liberalen Oost Gelre, BBB/HMV, ADA en Winterswijks Belang een amendement ingediend met als doel dat de Achterhoek Board zich in blijft zetten voor een 4-baans N18.


Sinds de graafmachines in 2017 begonnen met de aanleg van de nieuwe N18 hebben Eibergen en Neede volop kunnen profiteren. Het zijn aantrekkelijke plaatsen geworden voor wonen en leven op het platteland. In een mum van tijd is het mogelijk in de stad te werken of te recreëren. Voorzieningen kunnen in stand blijven en het einde van de krimp werd ingeluid. Dat is positief voor de eigen inwoners en ook voor de nieuwkomers die zich er daarom hebben gevestigd.


De trek naar het Oosten zal doorgaan, het wordt drukker en het is een groot gemis dat een deel van de N18 nog niet 4-baans is. D66 Berkelland pleitte er tevens voor om van de N18 meteen een energiecorridor te maken met zonnepanelen langs de weg, waardoor het de duurzaamste N-weg van Nederland zou worden. Ook vraagt D66 Berkelland te kijken naar een fasegewijze aanleg en een alternatieve manier van financiering waarbij ook voor de ondernemers een rol is weggelegd. Dit alles om de aanleg zo spoedig mogelijk te kunnen laten plaatsvinden.


In de Achterhoekraad heeft D66 Berkelland samen met VVD, CDA, Nieuwe Liberalen Oost Gelre, BBB/HMV, ADA en Winterswijks Belang een amendement ingediend met als doel dat de Achterhoek Board zich in blijft zetten voor een 4-baans N18.


Sinds de graafmachines in 2017 begonnen met de aanleg van de nieuwe N18 hebben Eibergen en Neede volop kunnen profiteren. Het zijn aantrekkelijke plaatsen geworden voor wonen en leven op het platteland. In een mum van tijd is het mogelijk in de stad te werken of te recreëren. Voorzieningen kunnen in stand blijven en het einde van de krimp werd ingeluid. Dat is positief voor de eigen inwoners en ook voor de nieuwkomers die zich er daarom hebben gevestigd.


De trek naar het Oosten zal doorgaan, het wordt drukker en het is een groot gemis dat een deel van de N18 nog niet 4-baans is. D66 Berkelland pleitte er tevens voor om van de N18 meteen een energiecorridor te maken met zonnepanelen langs de weg, waardoor het de duurzaamste N-weg van Nederland zou worden. Ook vraagt D66 Berkelland te kijken naar een fasegewijze aanleg en een alternatieve manier van financiering waarbij ook voor de ondernemers een rol is weggelegd. Dit alles om de aanleg zo spoedig mogelijk te kunnen laten plaatsvinden.