D66 wil knelpunten bereikbaarheid oplossen

In de raadsvergadering van 24 februari jl. heeft D66 Woerden het college opgeroepen meer te kiezen voor de fiets bij het oplossen van een nieuw verkeersknelpunt.

De gemeenteraad stemde al in maart 2020 in met een ongelijkvloerse kruising voor de vele fietsers die de Steinhagenseweg/Beneluxlaan bij het Minkema College willen oversteken. Veiliger voor de fietsers en automobilisten kunnen aanzienlijk vlotter door Woerden-Oost rijden.

Daarmee is nog niet ieder verkeersknelpunt op het traject weggewerkt. De kruising Amsterdamlaan/Eilandenkade blijft een druk kruispunt van fietsers en auto’s. Saskia van Altena diende namens D66 Woerden een motie in, om samen met omwonenden een eenvoudig en goedkoper scenario uit te werken voor dit knelpunt. De motie werd door de raad aangenomen.

Van Altena: “Wij willen dat knelpunten in de bereikbaarheid worden opgelost. De grote verkeersdruk, de onveiligheid en geluids- en uitstootoverlast moeten de komende raadsperiode voortvarend worden aangepakt. Kiezen voor de fiets is voor ons daarbij een belangrijk uitgangspunt.”

In het verkiezingsprogramma zet D66 Woerden in op betere fietsroutes en meer parkeergelegenheid voor fietsers. Ook snelfietsroutes naar Utrecht, Gouda en Alphen staan in het plan voor Woerden. Voor de lokale partij D66 is een aansluiting tussen de ir. Enschedeweg en de A12 door een verbindingsweg ten oosten van Woerden ook bespreekbaar.