Terugblik Meet & Greet D66 Tilburg

Zo’n 50 leden en politiek geïnteresseerden bezochten afgelopen dinsdag het stadhuis voor een Meet & Greet met D66 Tilburg.

Meer voor elkaar

De avond startte in de raadszaal met een toelichting van factievoorzitter Julian Zieleman op de totstandkoming van de coalitie en het akkoord ‘Meer voor elkaar’. Daarna was het podium voor de (burger)raadsleden: zij vertelden over hun persoonlijke drijfveren om politiek actief te worden, wat hun portefeuilles zijn en wat zij naast hun werk als raadslid doen.

Beeld: D66 Tilburg

Faissal Boulakjar

Speciaal uit Den Haag was ook Faissal Boulakjar aanwezig. Hij startte zijn politieke carrière als D66-raadslid in Breda en maakte bij de laatste verkiezingen de overstap naar de Tweede Kamer. Een pittige overstap, waar hij en zijn gezin flink aan moesten wennen. Maar inmiddels beschouwt hij het kamerlidmaatschap als de ‘mooiste baan van de wereld’.

Politieke familie

Over wie de ‘mooiste baan van de wereld’ heeft, waren de meningen echter verdeeld. Volgens wethouder Marcelle Hendrickx is dat namelijk het wethouderschap. Zij heeft inmiddels al heel wat jaren ervaring als wethouder in Tilburg en kon dan ook uitstekend uitleggen wat het betekent om wethouder te zijn. D66 beschouwt zij als haar politieke familie, in goede én in slechte tijden.
Voor het publiek is wethouder Bas van der Pol misschien nog een nieuw gezicht. Hij solliciteerde na de gemeenteraadsverkiezingen voor een baan als wethouder in Tilburg. Met zijn achtergrond als stedebouwkundige is het zijn missie om Tilburg nog een beetje mooier te maken.

Rondleiding stadhuis

Nadat iedereen van team D66 Tilburg zich had voorgesteld, gingen de bezoekers uiteen voor een rondleiding door het stadhuis. Hoogtepunt van de tour was misschien wel het uitzicht over de stad vanaf het balkon op de negende verdieping. Na de rondleiding was er nog een korte uitleg in de raadszaal over manieren waarop je actief kunt worden binnen D66 Tilburg.

Quiz

De avond eindigde in Kim’s Kroeg, waar fractiemedewerker Sam Pollé een quiz leidde met vragen over Tilburg en (team) D66.