D66 feliciteert Stichting Veteranen Hart van Brabant

D66 feliciteert de Stichting Veteranen Hart van Brabant met de komst van een Veteranenontmoetingsplek in Tilburg. In het kader van de Perspectiefnota 2017, heeft D66 Tilburg de gemeenteraad en het college destijds overtuigd van de noodzaak tot het oprichten van deze Veteranenontmoetingsplek, waar veteranen uit de regio de steun, het klankbord en de zorg kunnen vinden die zij nodig hebben.

Opening

Hoewel het centrum al enige tijd operationeel is, vond vrijdag 24 februari de officiële opening eindelijk plaats. Burgemeester Weterings – tevens voorzitter van het regionale samenwerkingsverband Hart van Brabant – sprak bij de opening de volgende mooie woorden: “In dit Veteranen Ontmoetingscentrum herken ik twee dingen: ten eerste de waardering van onze stad voor de inspanning van haar veteranen en het besef dat we als samenleving onze veteranen dankbaar mogen zijn voor hun opoffering en ten tweede herken ik de sociale inborst van deze stad, van college en raad en de reputatie die Tilburg heeft als het gaat om zorgverlening voor hen die dat nodig hebben.”

Trots

D66 feliciteert de Veteranen van harte met dit nu ook formeel geopende ontmoetingscentrum en wenst hen toe nog vele jaren gebruik te kunnen maken van deze huiskamer. Hopelijk vinden zij er de warmte en de PTSS-zorg die zij en hun gezinnen nodig hebben. D66 roept de gemeenten van het samenwerkingsverband Hart van Brabant op samen garant te blijven staan voor de exploitatie. Wij zijn trots op het mooie resultaat van onze motie, maar nog trotser op onze veteranen.