Nieuwe staatssecretaris Cultuur en Media: Steven van Weyenberg

Steven van Weyenberg (50) wordt met ingang van woensdag 6 december 2023 demissionair staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Hij volgt Gunay Uslu op. Zij keert terug naar haar familiebedrijf. Van Weyenberg was eerder al demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat en was namens D66 elf jaar Tweede Kamerlid.

Rob Jetten: “Ik waardeer het enorm dat Steven van Weyenberg bereid is de functie van staatssecretaris van Cultuur en Media op zich te nemen. Hij is een van onze meest ervaren Kamerleden, was al eens staatssecretaris, schreef mee aan het coalitieakkoord en is een uitstekend onderhandelaar. Een gedegen kracht, met een groot hart voor cultuur en media.”

Steven van Weyenberg: “Als demissionair staatssecretaris van Cultuur en Media wil ik het vele goede werk dat Gunay Uslu heeft gedaan voor de cultuur- en mediasector voortzetten. Hoewel het kabinet demissionair is, en er hopelijk spoedig een nieuw kabinet aantreedt, is er nu nog genoeg te doen. Met veel energie ga ik aan de slag.”