Fleur Gräper-van Koolwijk nieuwe voorzitter Permanente Programmacommissie D66

Fleur Gräper-van Koolwijk is per 1 december benoemd tot de nieuwe voorzitter van de Permanente Programmacommissie. Zij volgt daarmee Annet Aris op, die de commissie leidde sinds januari 2018.

Fleur Gräper-van Koolwijk - Beeld: Balanina Photography / Provincie Groningen

Gräper-van Koolwijk is gedeputeerde voor D66 in de provincie Groningen met de portefeuilles Mobiliteit, Kwaliteit Openbaar Bestuur, Europese zaken, Personeel en Organisatie, Facilitaire zaken en Sport. Eerder werkte zij onder andere als Algemeen Secretaris bij SER Noord-Nederland. In 2013-2015 was Gräper-van Koolwijk landelijk partijvoorzitter van D66 en in 2009 campagneleider voor de Europese verkiezingen.

“Ik kijk ernaar uit om samen met alle leden in onze partij de komende jaren te werken aan de verdere ideeёnvorming van de partij. Daarbij vind ik het belangrijk niet alleen oog te hebben voor issues die landelijk en Europees spelen, maar nadrukkelijk ook voor het lokale en regionale. Ik kan daarbij voortbouwen op een stevig fundament dat Annet heeft neergezet.”

De Permanente Programmacommissie D66 (PPC) is in opdracht van het Landelijk bestuur belast met de verantwoordelijkheid voor het voortdurend aanscherpen, verdiepen en verbreden van de verschillende verkiezingsprogramma’s van D66. (Concept)programma’s en programma-onderdelen die tot stand zijn gekomen onder de auspiciën van de PPC worden uiteindelijk doorgeleid naar het Congres, waar er over gestemd wordt.